Spektakle plenerowe

 IMG_3038Spektakle plenerowe to formy, podczas których teatr, ten zawodowy, spotyka się twarzą w twarz z teatrem amatorskim i prozą życia. Jak wiadomo dobry widz także tworzy. W programie tegorocznych XIII Gliwickich Spotkań Teatralnych zaplanowano dwa spektakle plenerowe. Wczoraj na Placu Krakowskim poznański Teatr Strefa Ciszy zaprezentował widowisko „Salto mortale”. Jutro w Parku Chopina słowacki Teatro Tatro wystawi spektakl „Zázračný divadelný automat” (ang. „The Magical Theatrical Vending Machine”). Zapraszamy do uczestnictwa w tych niecodziennych wydarzeniach w imieniu Organizatora-Gliwickiego Teatru Muzycznego! 

IMG_3020IMG_3021IMG_3022IMG_3027IMG_3032IMG_3034IMG_3036IMG_3015

SALTO MORTALE

Teatr Strefa Ciszy z Poznania

Scenariusz: Teatr Strefa Ciszy

Reżyseria: Adam Ziajski, Idit Herman

Choreografia: Bartłomiej Raźnikiewicz

Scenografia: Adam Wojda, Piotr Kamiński

Muzyka: SOSEN

Występują: Ewa Sobiak, Anna Rozmianiec, Paulina Grochowska, Dominika Olszowy, Adam Wojda, Przemysław Prasnowski, Grzegorz Ciemnoczołowski, Artur Klimaszewski, Julian Pęksa, Kacper Lipiński, Adrian Rzetelski, Marcin Wolny.

„Salto Mortale” – czarny cyrk na sześć fortepianów i dwunastu aktorów. Poruszające widowisko, zainspirowane historią z końca II wojny światowej, kiedy to w niemieckim mieście Stettin (obecnie Szczecin) wojska sowieckie zrabowały setki fortepianów, by wywieźć je do Związku Radzieckiego. Zgromadzone instrumenty ciągnęły się kilometrami wzdłuż torów kolejowych w oczekiwaniu na transport. Nigdy ich jednak nie wywieziono. Za każdym z nich stała indywidualna ludzka tragedia, a wszystkie razem– zdewastowane i porzucone – stały się symbolem kultury sprofanowanej przez potworności wojny. Spektakl pokazuje tę historię w metaforyczny sposób, tworząc obraz przedziwnego żałobnego konduktu fortepianów, prowadzonych przez cyrkowych artystów. To opowieść o niepamięci, o kondycji współczesnej cywilizacji, wyrosłej na powojennej traumie, i o historii, która jest dosłownie i w przenośni częścią naszego codziennego krajobrazu – często niechcianą, bolesną i zapominaną.

IMG_3052IMG_3053IMG_3054IMG_3051

ZÁZRAČNỲ DIVADELNỲ AUTOMAT

Teatro Tatro ze Słowacji

Reżyseria: Ondrej Spišák

Scenariusz: zespół Teatro Tatro

Scenografia: František Lipták, Peter Kostroň

Występują: Ondrej Spišák / Daniel Majling, Róbert Jakab, Lukáš Latinák, Martin Nahálka, Milan Ondrík, Milan Vojtela

Teatro Tatro ze Słowacji jest teatrem magicznym. Jego nazwa jest równie niecodzienna jak jego scena i brzmi: Wolne Stowarzyszenie Aktorów, Reżyserów, Artystów, Ich Małżonek, Kochanek, Dzieci, Psów i Kotów, czyli Wędrowny Teatr-Cyrk Teatro Tatro. Grupa powstała w 1990 roku w położonej u podnóżasłowackich Tatr Nitrze. Jej twórcy na co dzień pracują w repertuarowych teatrach, latem skrzykują się, aby grać własne przedstawienia, z którymi wędrują po Europie. Sceną, a zarazem środkiem transportu jest wóz cyrkowy, zwany Maringotką. Spektakl „Zázračný divadelný automat” (ang. „The Magical Theatrical Vending Machine”) został przygotowany specjalnie na zimowe Igrzyska Olimpijskie w Vancouver 2010. Na ruchomej scenie aktorzy i mimowie przedstawiają komiczne sceny zainspirowane elementami sportów olimpijskich.

Dodaj komentarz