Najdroższe perfumy

 PICT0010-a_1Zapachy towarzyszą człowiekowi od zarania dziejów. Już w czasach starożytnych. Dzięki odkryciu przez Arabów i Persów techniki destylacji perfumy podbiły świat islamu. Perfumy ‘Amouage’ łączą 2000 lat arabskiej sztuki perfumeryjnej z francuską nowoczesnością. ‘Amouage’ to po arabsku ‘fala’. Historia tych zapachów związana jest z szejkiem Sayyidem Hamedem bin Hamoudem al bu Saidem, bliskim krewnym sułtana Omanu. Przykładał on szczególną wagę do architektury, sztuki i dziedzictwa arabskiej kultury, której ważnym elementem są perfumy. Książę Sayyid tworząc zapachy wyjątkowe, godne królewskich dworów postanowił pokazać światu starodawną arabską sztukę perfumeryjną.

 gold_ladies_bottle_and_box_1Zapachy te miały zachwycić cały świat. Szejk zaprosił do współpracy Guya Roberta, legendę w świecie perfum, twórcę współpracującego z takim domami mody jak ‘Chanel’, ‘Dior’, ‘Hermes’, ‘Coty’, ‘Rochas’ czy ‘Gucci’. Francuski mistrz dostał wolną ręką jeśli chodzi o kompozycję zapachów. Jako, że nie musiał liczyć się z kosztami użył 120 naturalnych, najrzadszych, a tym samym najdroższych składników z najbardziej odległych krańców świata.  

GOLD

 ‘Gold’ to pierwsze perfumy ‘Amouage’. Ich twórca,  Guy Robert, powiedział, że są one symfonią stanowiącą uwiecznienie jego kariery. ‘Amouage Gold’ to zapach na szczególne okazję. Powstał ze 120 wyłącznie naturalnych składników sprowadzanych z całego świata. Wszystkie one są niezwykle cenne, na jeden jednak warto zwrócić szczególną uwagę – srebrne kadzidło. Rośnie wyłącznie w niedostępnych górach w Dhofar na południu Omanu. W czasach, gdy nikt jeszcze nie wiedział do czego służy ropa naftowa, kadzidło było chlubą i bogactwem Arabii. W starożytności używano go w świątyniach, pałacach i domach najzamożniejszych ludzi. Zapach kadzidła ma niezwykłe właściwości : wprawia w dobry nastrój, wspomaga pracę mózgu i dodaje pewności siebie. Jego wartość była i nadal jest równa wartości złota. Dziś zbiera się je ręcznie, tak jak przed dwoma tysiącami lat. Nacina się lekko korę drzewa, przez co skapuje zeń wonna żywica. Kadzidło, symbol boskości, było obok mirry i złota jednym z darów trzech mędrców dla małego Jezusa. Co ciekawe mirra również wchodzi w skład perfum, a złoto jest ozdobą pięknych flakonów.

Mirra podobnie jak kadzidło pochodzi z żywicy rzadkiego gatunku drzewa. Starożytni wojownicy zabierali ją ze sobą na wyprawy ze względu na jej właściwości odkażające i uzdrawiające. W tradycyjnej medycynie tybetańskiej stosowana jest jako środek przeciw stresowi. Wydobywa ze stanu osłabienia i braku motywacji, wycisza i przywraca spokój umysłu.

Wspaniałe ręcznie grawerowane flakony ‘Amouage’ zaprojektowane przez jubilerów królowej Anglii Elżbiety II (‘Asprey’s of Bond Street’) produkowane są z francuskiego kryształu dekorowanego 24-karatowym złotem w ‘Verreries Pochet’ w Normandii. Inspirowane są one architekturą i sztuką Omanu.

Od lat sułtan Omanu obdarowuje nimi odwiedzające go głowy rodów królewskich oraz szefów państw. Flakony pokryte zlotem oraz kamieniami szlachetnymi sprawiają, że zapachy ‘Amouage’ są iście ‘królewskim darem’.

Męskie zapachy ‘Gold’ różnią się od damskich nutą bazy, która została wzbogacona o zmysłową paczulę i mech dębowy. Zamknięto je we flakonach z 24% francuskiego kryształu ozdobionych różowym złotem.           

DIA

 

‘Dia’ to druga linia perfum ‘Amouage’. ‘Dia’ to po hiszpańsku ‘dzień’, a po arabsku ‘blask’. Zapachy ‘Dia’ sprzedawane są we flakonach z normandzkiego kryształu dekorowanych różowym złotem podkreślających zarówno ich kolor jak i nastrój. ‘Dia’ to niezwykle luksusowy zapach dzienny. Nuty głowy to szałwia, estragon, bergamota, figa i fiołek, nuty serca to olejek różany, kwiaty brzoskwini, pomarańczy i peonii, zaś nuty bazy to białe piżmo, srebrne kadzidło, wanilia, heliotrop, drzewo cedrowe, drzewo sandałowe oraz drzewo gwajakowe.

‘Dia’ dla mężczyzn zawiera między innymi kardamon, kadzidło, kwiat śliwy, tropikalny kwiat ylang ylang, a w podstawie kompozycji pachnie skóra, palisander, wetiwer, ambra i pobudzająca zmysły paczula.

 CIEL

 Trzecia najnowsza linia ‘Amouage’ to ‘Ciel’, czyli po hiszpańsku ‘niebo’. ‘Ciel’ rzeczywiście mieści w sobie woń wiosennego poranka. Ten pełen życia zapach jest świeży jak dziki kwiat i zmysłowy jak gorąca trawa. Kolor perfum przywodzi na myśl lazurowe morze, w którym w świetle porannego słońca odbija się krystalicznie czyste niebo. Również flakon łączący francuski kryształ ze srebrem potęguje efekt świeżości i lekkości.

‘Ciel’ damski to bardzo bogaty  kwiatowy zapach. Pierwsza nuta to gardenia i fiołek, dalej jaśmin, róża, brzoskwinia i lilia wodna Oparciem dla tych nut kwiatowych są ambra, piżmo, drzewo cedrowe, sandałowe, i oczywiście srebrne kadzidło. ‘Ciel’ męski to z kolei świeżość bergamotki, lawendy i bogactwo przypraw, których podstawą są zmysłowe nuty drzewne, w tym srebrne kadzidło.

‘Silver Cologne’ to zapach dla pasjonatów sportu. Rześki, odświeżający zapach kwiatów pomarańczy, mandarynki oraz śliwy. Srebrny korek flakonu imituje rękojeść kindżału.

‘Eau d’Amouage’ to intensywnie kobiecy zapach pobudzający zmysły bukietem nut kwiatowych i owocowych. ‘Esprit d’Amouage’ to zapach równie niepowtarzalny jak każda kobieta. Pełen radości życia, jest jak metafora najszczęśliwszych chwil w życiu.

‘Amouage’ otrzymały nagrodę: Najlepszy Produkt Roku na Światowej Wystawie Produktów w Cannes (‘Tax Free World Exhibition’) w 1991 r. Są to Oscary w świecie dóbr luksusowych.

Kolekcja zapachów ‘Amouage’ dostępna jest jedynie w wybranych perfumeriach na świecie np. : w ‘Harrodsie’ w Londynie czy w ‘Bergdorf Goodman and Saks’ w Nowym Jorku. W Europie tylko w Wielkiej Brytanii, Holandii, Niemczech, Szwajcarii i Austrii. Teraz można je nabyć także w Polsce.

Serge Lutens jeden z największych twórców perfum twierdził, że perfumy to cień duszy i dlatego na ich wybór nie powinny mieć wpływu rekomendacje innych osób. Winno się wybierać takie, w których rozpoznajemy samych siebie. ‘Amouage’ to kwintesencja bogactwa, sukcesu i wyszukanej zmysłowości. To zapachy dla prawdziwych koneserów.

 Maya M. Kowalczyk

Źródło : Na podstawie materiałów Perfumerii ‘Quality’ ( Hotel ‘Marriott’ oraz CH ‘Blue City’, Warszawa).

Dodaj komentarz