‘Contraction’, czyli recesja oraz ‘creativity’, czyli kreatywność

 Kultura, czy to ta organizacyjna, czy ta narodowa to znakomite odbicie w przyszłość.

Ramę tematyczną tegorocznego II Europejskiego Kongresu Gospodarczego tworzyły zagadnienia o kluczowym znaczeniu dla przyszłości Europy i Polski. Podczas sesji zatytułowanej ‘Zarządzanie – między ożywieniem a spowolnieniem. Wyzwania dla menedżerów’ paneliści podkreślali wagę kultury organizacyjnej w czasach recesji. W dyskusji na temat ‘Kreatywnych miast – kreatywnych metropolii : biegunów rozwoju gospodarki opartej na wiedzy w Europie’ udział wzięli także liczni goście z zagranicy : Jean – Pierre Corbin, Prezes Zarządu Dalkia Term S.A., Gergana Draganova, Senior Architect / Urban Design, BDP, Londyn, Dominique Laousse – Regie Autonome des Tranasports Parisiens. Mówiąc o kreatywności, wielorakości jej postrzegania wskazano podstawowe wartości perspektywy kreatywnej, którymi są :

  • sprawianie by piękno było konieczne, a konieczność piękna,
  • zysk,
  • połączenie formy i funkcji,
  • oryginalność i jedyność,
  • planowanie ryzyka,
  • heterogeniczność,
  • celebracja różnorodności,
  • artyzm,
  • nowość doświadczeń.
  • wartość dodana,
  • jedyność w swym rodzaju w danym miejscu,
  • innowacyjność,
  • nowe doświadczenia,
  • projektowanie,
  • KULTURA.

 Kultura, czy to ta organizacyjna, czy ta narodowa to znakomite odbicie w przyszłość.

 Maya Kowalczyk

 

 

Dodaj komentarz