Kultura, czy to ta organizacyjna, czy ta narodowa to znakomite odbicie w przyszłość.
Ramę tematyczną tegorocznego II Europejskiego Kongresu Gospodarczego tworzyły zagadnienia o kluczowym znaczeniu dla przyszłości Europy i Polski. Podczas sesji zatytułowanej ‘Zarządzanie – między ożywieniem a spowolnieniem. Wyzwania dla menedżerów’ paneliści podkreślali wagę kultury organizacyjnej w czasach recesji. W dyskusji na temat ‘Kreatywnych miast – kreatywnych metropolii : biegunów rozwoju gospodarki opartej na wiedzy w Europie’ udział wzięli także liczni goście z zagranicy : Jean – Pierre Corbin, Prezes Zarządu Dalkia Term S.A., Gergana Draganova, Senior Architect / Urban Design, BDP, Londyn, Dominique Laousse – Regie Autonome des Tranasports Parisiens. Mówiąc o kreatywności, wielorakości jej postrzegania wskazano podstawowe wartości perspektywy kreatywnej, którymi są :
-
sprawianie by piękno było konieczne, a konieczność piękna,
-
zysk,
-
połączenie formy i funkcji,
-
oryginalność i jedyność,
-
planowanie ryzyka,
-
heterogeniczność,
-
celebracja różnorodności,
-
artyzm,
-
nowość doświadczeń.
-
wartość dodana,
-
jedyność w swym rodzaju w danym miejscu,
-
innowacyjność,
-
nowe doświadczenia,
-
projektowanie,
-
KULTURA.
Kultura, czy to ta organizacyjna, czy ta narodowa to znakomite odbicie w przyszłość.
Maya Kowalczyk