Shell – Diversity & Inclusiveness

 IMG_3336fpKażdego dnia Shell produkuje 3, 2 mln baryłek ropy i gazu. Codziennie 10 mln klientów tankuje paliwo na ponad 45 tys. stacji benzynowych Shell rozsianych po całym świecie … .

 

 IMG_3335Seminarium ‘Diversity & Inclusiveness – How do we do it ?’ zorganizowano w ramach tegorocznych Dni Kariery. Poprowadzili je pracownicy firmy Shell Polska, która ma siedzibę w podkrakowskim Zabierzowie.

Royal Dutch Shell plc to grupa firm energetycznych i petrochemicznych z ponad 100-letnią tradycją. Shell Business Centre Kraków działa od roku 2006. Zatrudnia ponad 1300 pracowników, którzy posługują się 27 językami. Konieczność władania różnymi językami sprawia, że Shell Polska zatrudnia również wielu obcokrajowców. Ostatnio Shell Shared Service Centre Kraków zatrudnił 17 Brazylijczyków. W Krakowie pracuje też jedyna legalnie zatrudniona Maurituska. Pracownicy Shella wywodzą się z różnych kultur, mają różne wyznania i przekonania co stanowi dla firmy nieocenioną wartość dodaną. Globalna strategia obsługi klientów firmy wykorzystuje ‘outsourcing’, przede wszystkim pod postacią ‘offshoringu’. ‘Offshoring’ to przeniesienie wybranych procesów biznesowych poza granice kraju, a następnie ich reimport. Shell praktykuje ‘offshoring’ w ramach firmy macierzystej czego wyrazem jest utworzenie 3 super centrów (np. Manila – Filipiny, Kapsztad – RPA i Kraków – Polska), regionalnych centrów (np. Kuala Lumpur – Malezja) oraz lokalnych centrów nie podlegających konsolidacji (np. Skandynawia). Centra te mają działać na jak największym obszarach. Dzięki takiej strategii wszystkie kluczowe funkcje takie jak Obsługa klienta, Logistyka, Dystrybucja, Finanse/Kredyty skupione są w jednym miejscu. Codzienne bezpośrednie kontakty w restauracji, fitnessclubie czy na firmowym korytarzu ułatwiają znacznie współpracę pomiędzy poszczególnymi działami. Jednolity model operacyjny zapewnia całkowita spójność procesów i aplikacji, umożliwia wypracowanie właściwego podziału pracy i obowiązków, a nade wszystko daje możliwość osiągnięcia wysokiego poziomu Kluczowych Wskaźników Efektywności i obniżki kosztów. Globalna wizja obsługi klientów zakłada świadczenie usług najwyższej jakości i dotrzymywanie wobec nich zobowiązań. Shell to jedna spójna, globalna organizacja o spójnych, uproszczonych procesach i systemach, w której globalne standardy ukierunkowane są na doskonalenie jakości świadczonych usług. Dzięki wdrożeniu tak sformułowanej wizji Shell może zaoferować swym pracownikom także wyzwania w postaci zatrudnienia w wielokulturowym środowisku pracy oraz konieczności adaptacji standardów komunikacyjnych do kultury danego kraju. Jak opowiadała Sharon Julie wywodząca się z Republiki Mauritusa, państwa na Oceanie Indyjskim, w Shell Business Service Centre w Krakowie dzięki środowisku pracy, w którym panuje kultura organizacyjna oparta na koncepcji ‘Diversity & Inclusiveness’, czyli ‘Różnorodność i Zespolenie‘ firma bez przeszkód czerpie korzyści z różnic kulturowych i dobrze potrafi wykorzystać tkwiący w tym potencjał. Podstawowymi wartościami na jakich jest ona oparta są ‘ Honesty, Integrity and Respect for People’, czyli ‘Uczciwość, Integracja i Respekt dla Ludzi’. Osoby zatrudniane przez firmę mogą rozwijać umiejętności zgodnie z własnymi wartościami i w powiązaniu z celami biznesowymi, swobodnie wyrażać opinie, nauczyć się tolerancji i doceniania zróżnicowanych poglądów, a jednocześnie wzajemnie obdarzać się szacunkiem. Wartości te mają one zastosowanie w każdej części biznesu firmy Shell i opisują sposób pracy jakiego oczekuje się od każdego pracownika.

W dalszej części seminarium o szczegółach pracy w dziale Obsługi Klienta opowiedziała Joanna Nowak, zaś Szymon Gruca, manager działu HR przedstawił meandry procesu rekrutacji i opowiedział o benefitach. Jak mówił firma stawia przede wszystkim na potencjał i motywację. Obecnie Customer Service w Shell Shared Service Centre Kraków obsługuje Polskę, Niemcy, Austrię i Szwajcarię jednak w najbliższym czasie zamierza rozszerzyć swą działalność na Europę Środkowo – Wschodnią – Czechy, Słowację, Węgry, Bułgarię, Rosję i Ukrainę.

Shell – Right First Time, Every Time’

Szczegóły : shell.pl

 Maya Kowalczyk

 Autorka ukończyła  Uniwersytet Medyczny w Katowicach, podyplomowo zarządzanie i marketing na rynkach zagranicznych GWSH / Europäische Akademie für Führungskräfte Stuttgart, handel zagraniczny na Uniwersytecie Ekonomicznym w Katowicach, The American Academy Kaplan oraz studia magisterskie na kierunku zarządzanie, specjalność zarządzanie przedsiębiorstwem europejskim w Śląskiej Wyższej Szkole Zarządzania w Katowicach ( dyplomy z wyróżnieniami ).

 

 

Dodaj komentarz