W przedświątecznej atmosferze odbyło się kolejne spotkanie nowopowstałej gliwickiej grupy BNI o nazwie Kreacja. Było to pierwsze spotkanie grupy prowadzone według agendy przez jej prezesa Krzysztofa Dobrynieckiego. Działania organizacyjne wspierał gość specjalny w osobie pani Agaty Dynoch, dyrektor ds. szkoleń BNI Polska. Filozofia organizacji została zbudowana na idei „Dający – Dostaje” (ang. Givers Gain). Dając bezpośrednio biznes innym, dostaniesz go w zamian. Inwestycja w BNI to najbardziej efektywna i obniżająca koszty droga do znalezienia klientów.
Misją BNI jest wspieranie członków w zwiększaniu obrotów ich biznesów poprzez ustrukturalizowany, pozytywny i profesjonalny program „marketingu szeptanego”. W ten sposób budowane są długofalowe relacje z innymi profesjonalistami. Warto przystąpić do danej grupy jak najszybciej, bo w spotkaniach danego zespołu może uczestniczyć tylko jeden przedstawiciel danej profesji. Członkowie mogą reprezentować jednak główny biznes, nie prace czasową. Podczas cotygodniowych 60-minutowych spotkań każdy ma 60 sekund na by opowiedzieć kim jest, co robi, co jest dla niego ważne i czego poszukuje w danym tygodniu. W trakcie spotkań wymieniane są także rekomendacje, które stwarzają możliwości zrobienia biznesu. Prócz rozwijania umiejętności marketingu osobistego członkowie tej ogólnoświatowej organizacji networkingowej uczą się, że networking to bardziej „farming”, czyli pielęgnowanie relacji biznesowych niż „hunting”, czyli ich zdobywanie i krótkotrwałe wykorzystywanie. Ta zasada wzajemności sprawia, że obroty firm należących do Business Networking International rosną nawet w czasie recesji.
Maya M. Kowalczyk