CROMA – Dare to Be Perfect

 CROMA_PrincessW dniach 24 – 26 września 2010 r. w warszawskim hotelu Hilton odbył się X Kongres Medycyny Estetycznej i Anti – aging. Wzięło w nim udział wiele znanych osobistości ze świata medycyny z kraju i z zagranicy. Jednym z zaproszonych gości był historyk sztuki prof. dr hab. Jerzy Miziołek, kierownik Katedry Komunikacji Wizualnej SWPS. Prof. J. Miziołek wygłosił wykład zatytułowany ‘Kanony piękna przez wieki’. Dzięki uprzejmości firmy Croma spotkałam się z nim na stoisku firmowym, gdzie oblegały go tłumy dziennikarzy i fotoreporterów. Przeczytajcie Państwo co powiedział specjalnie dla Business Relations.

 Maya Kowalczyk : Starożytni Grecy traktowali człowieka holistycznie. Dbali zarówno o rozwój umysłowy i moralny, jak i o piękno ciała. Doskonały styl życia według nich prowadzić do harmonii pomiędzy pięknem ducha i ciała. Dziś po latach powierzchownego oceniania piękna w wielu reklamach pojawia się przekaz mający uświadomić współczesnemu człowiekowi, że tak naprawdę stoi za nim umysł i dusza. Moje pytanie jest przewrotne, a mianowicie dlaczego jednak ważna jest atrakcyjność fizyczna ?

Profesor Jerzy Miziołek : Jesteśmy ludźmi żyjącymi w pośpiechu. Nie mamy czasu indagować w umysł kobiety. Ja myślę, że piękna kobieta, i są tego przykłady, to jest kobieta, która ma cechy greckiej Hetery – kobiety pięknej, wykształconej i mądrej. My dziś żyjemy w tak ogromnym tempie, że nie jesteśmy w stanie albo boimy się wręcz tej eksploracji, bo kobiety zaczynają przerastać intelektualnie mężczyzn. Dzięki tej eksploracja będziemy w stanie naprawdę ocenić prawdziwą wartość walorów kobiety, która często traktowana jest zbyt powierzchownie. Ja bym tu przywołał piosenkę Jeremiego Przybory, w której opowiada jak jego dziewczyna ma zegarek zamiast serca. No, więc właśnie spróbujmy sięgnąć do źródeł. Greckie ‘kalos kai agathos’, czyli ‘piękny i dobry’ albo i ‘piękny i mądry’, bo wielkość Greków polega na tym, że rzeczywiście te dwa światy ze sobą łączyli. Myśmy dzisiaj oderwali je od siebie. Tak samo medycyna estetyczna winna wrócić do źródeł humanistycznych, bo tak naprawdę jeśli nie wlejemy na nowo w duszę, a po grecku dusza to ‘psyche’, jakiś dobrych odczuć to nie osiągniemy dobrych rezultatów. Wczoraj mój rozmówca, chirurg plastyczny, twierdził, iż z jego obserwacji wynika, że cały sukces polega na tym by pacjentka przyjęła cały zabieg z punktu widzenia swojej własnej psychiki. Mężczyzn zachęcam do głębszego spojrzenia w oczy kobiet by zauważyć coś więcej prócz długości nóg, rzęs czy czoła. To eksploracja dla inteligentnych, ale nie bójmy się eksplorować naszej inteligencji.

Spojrzenie biznesowe skupia się na górnej części twarzy. To profesjonalne także nie powinno obejmować swym zakresem obszaru poza twarzą interlokutora. Jakie Pana zdaniem części twarzy należałoby poddać zabiegom medycyny estetycznej by zwiększyć szanse na sukces w biznesie ?

Profesor Jerzy Miziołek : Moim zdaniem gradacja byłaby taka : oczy i nos, a następnie piersi i pupa. W przypadku mężczyzn zaś winni oni namalować na swej twarzy odrobinę inteligencji.

A kobieta nie powinna ?

Profesor Jerzy Miziołek  : Mówiliśmy już o inteligencji kobiet. Ja nie wracam już do tego. Dla mnie kobieta piękna to taka, która dąży do mądrości i prezentuje jakieś cechy mądrości. W przypadku mężczyzny jest taka definicja, którą można przytoczyć za Cyceronem : 'Dwa są rodzaje piękna, jednym jest uroda, drugim – dostojność;
urodę powinniśmy uważać za piękno niewieście, dostojność za męskie’. (Cyceron, 'De officiis’, I, 36.130: ). Szczególnie dziś w czasach pozerów naprawdę warto pomyśleć o dostojności, do której to dążono w epoce renesansu aby naprawdę być człowiekiem, który wytwarza atmosferę powagi. Najwyższy czas odejść od fircykowania i by wrócić do wysportowanej sylwetki. Wielu z nas jest ofiarami lipofobii. Dbamy o to by nic nie wylewało się ponad pasek, nie jemy pewnych rzeczy. Myślę, że jest to obowiązkiem wszystkich nas. Może banalnie to zabrzmi, ale dbajmy także o tę druga część naszego bytowania, czyli dostrzeganie innych ludzi i mądre ustosunkowywanie się poprzez porównanie z otaczającym światem. Tempo, w które weszliśmy jest zbyt duże. Grozi właściwie stereotypizacją, a więc unikajmy stereotypów.

Dziękuję za rozmowę.

 Maya Kowalczyk

 Autorka ukończyła  Uniwersytet Medyczny w Katowicach, podyplomowo zarządzanie i marketing na rynkach zagranicznych GWSH / Europäische Akademie für Führungskräfte Stuttgart, handel zagraniczny na Uniwersytecie Ekonomicznym w Katowicach, The American Academy Kaplan oraz studia magisterskie na kierunku zarządzanie, specjalność zarządzanie przedsiębiorstwem europejskim w Śląskiej Wyższej Szkole Zarządzania w Katowicach ( dyplomy z wyróżnieniami ).

Croma – Medycyna estetyczna

Health – zdrowie · powodzenie · dobre samopoczucie

Careopieka · odpowiedzialność · troska

Innovation – rozwój · przyszłość · nowatorstwo

Wraz z możliwościami, jakie daje nam współczesna kultura masowa, istnieją pewne specyficzne tendencje, mające bezpośredni wpływ na ludzkie życie. Zalicza się do nich m.in. kult młodości, bowiem to właśnie młodość i piękno są synonimami dzisiejszego sukcesu. Co zrobić, aby zapewnić swojemu ciału atrakcyjny wygląd, a sobie zadowolenie z każdej chwili? Croma – wychodząc naprzeciw oczekiwaniom swoich klientów oraz myśląc o ich przyszłości, stworzyła gamę produktów do medycyny estetycznej. Dają one poczucie komfortu i zapewniają ciału system najlepszej opieki. Z powodzeniem stosowane są przez tysiące osób na całym świecie.

Dzięki odpowiedniej technologii oraz pracy specjalistów, produkty związane z medycyną estetyczną firmy Croma spełniają najwyższe standardy bezpieczeństwa, gwarantują skuteczność i zachowują najwyższą jakość.

W zakresie medycyny estetycznej Croma oferuje linię o wdzięcznej książęcej nazwie Princess. Jest to gama produktów bazująca na naturalnym kwasie hialuronowym, które powstały z myślą o kompleksowej terapii przeciwstarzeniowej skóry. Preparaty te przeznaczone są do profesjonalnych zabiegów wypełniania zmarszczek, modelowania twarzy oraz mezoterapii skóry. Skutecznie uzupełniają naturalny niedobór kwasu hialuronowego związany z procesami starzenia się skóry, zapewniając jednocześnie redukcję zmarszczek, modeling twarzy, długotrwałe nawilżenie skóry, zwiększenie napięcia naskórka i poprawę kolorytu skóry. Produkty z linii Princess powstały dzięki zastosowaniu rewolucyjnej, chronionej patentem technologii S.M.A.R.T. (Supreme Monophasic and Reticulated Technology). Jest to nie tylko wyrafinowana metoda sieciowania kwasu hialuronowego, ale przede wszystkim innowacyjny sposób myślenia gwarantujący bezpieczeństwo, nowatorskie podejście do problemu zmarszczek.Produkty do mezoterapii są na bazie nieusieciowanego kwasu hialuronowego w technologii A.R.T. ( Advanced Rejuvenation Technology)

W serii znalazły się następujące produkty – Wypełniacze : Princess Filler, Princess Volume oraz produkty do mezoterapii; Princess Rich,  i Princess Contour.

Od marca 2008 roku firma Croma oferuje również kosmoceutyki SkinPlan wraz z urządzeniem do pomiaru kondycji skóry. Przygotowaliśmy również specjalne nowości, które dostępne będą na rynku od tego roku: krem znieczulający, recovery cream oraz wyjątkowo bogatą gamę luksusowych kosmetyków.

SkinPlan to nowoczesny sposób analizy kondycji skóry. Wystarczy 3-minutowe badanie, a System określa produkty najbardziej odpowiednie dla danego typu cery.

Linia produktów SkinPlan® liczy 18 produktów do pielęgnacji skóry, przeznaczonych dla różnych rodzajów cery. Wśród nich znajdują się toniki, środki oczyszczające i nawilżające.

Wśród produktów SkinPlan® są też nutraceutyki, pozwalające szybciej wyleczyć trudne stany chorobowe skóry.

Od 2009 roku w ofercie znajdują sie również starannie wybrane produkty do peelingu firmy AESTHETICO.

 

Dodaj komentarz