Granice narodowe od dawna nie stanowią już barier dla rozwijającego się na skalę globalną biznesu. Ekspansja na rynki zagraniczne to większe szanse na zapewnienie ciągłego i bardziej dynamicznego rozwoju a przede wszystkim dostęp do zasobnych kieszeni olbrzymiego grona nowych klientów. Dlatego właśnie takiej szansy jak mozliwośc uczestniczenia w projekcie promocji firm, który daje możliwość podbicia rynku amerykańskiego, a docelowo globalnego nie wolno zaprzepaścić. –W Dolinie Krzemowej od początku tego roku działa biuro pod nazwą „US-Poland Innovation HUB”. W jego ramach prowadzony jest projekt umożliwiający polskim przedsiębiorcom „trampolinowanie” ich biznesów na rynek amerykański i dalej na rynki globalne. O udział w programie mogą starać się firmy ze wszystkich branż aczkolwiek prowadzone są rozmowy na temat dofinansowywania przez polskie instytucje rządowe firm z produktami dobrze rokującymi na tamtejszym rynku, w szczególności innowacyjnymi. Szczegółowe rozmowy nie zostały jeszcze ostatecznie zakończone, ale są w bardzo zaawansowanej fazie-wyjaśnia Mariusz Tomaka, członek zarządu USPTC, Polsko-Amerykańskiej Rady Współpracy.
Od wieków przedsiębiorczość uznawana jest za jedną z typowych Amerykańskich cech narodowych i prowadzonych przez nich przedsiębiorstw. Czas by także Polacy i polskie firmy zyskały sobie w świecie podobne miano. Celowi temu służy właśnie program US-Poland Innovation Hub: Go Global Poland. Wejście na rynek amerykański, a w konsekwencji na rynki światowe wymaga jednak w większości firm wprowadzenia różnorakich zmian na wielu szczeblach organizacyjnych. By naruszenie istniejącego „status quo” przybrało właściwe kierunki, odbyło się z minimalnym oporem i bez zbędnych kosztów warto pomyśleć o przystąpieniu do programu. – Aplikacja, weryfikacja, szkolenia, przygotowanie do podboju rynku Stanów Zjednoczonych, wyjazd do Stanów Zjednoczonych i spotkania inicjacyjne to najbardziej przewidywalne fazy procedury. Potem następuje etap normalnej, regularnej pracy na terenie Stanów Zjednoczonych albo poprzez biuro albo wspólnie z partnerami branżowymi czy finansowymi-wyjaśnia szczegółowo Mariusz Tomaka.
Początkowo przyjęte do programu firmy uczestniczą krótkich kilkutygodniowych sesjach treningowych na terenie Polski. Przyjazd amerykańskich konsultantów do naszego kraju pozwala na zaoszczędzenie funduszy. Prowadzone w ich trakcie rozmowy i warsztaty są zorientowane na proces, twórcze i inspirujące co bardzo pomaga w osiąganiu założonych celów. Podczas spotkań wypracowywane są rozwiązania pozwalające na rozpoczęcie działań biznesowych niemalże natychmiast po przyjeździe do Stanów Zjednoczonych. -Już następnego dnia po przylocie na terenie HUB’a odbywają się spotkania z partnerami branżowymi bądź finansowymi oraz potencjalnymi klientami lub organizowane są wyjazdy do pierwszych klientów- dodaje Tomaka.
Prawidłowo zaprojektowany i wdrożony proces zmian to najlepszy klucz do przyszłości. Wszak one to właśnie są jedną z immanentnych cech rozwoju każdego aktywnego przedsięwzięcia. Tak też właśnie, jako zmiana, postrzegana jest na rynku amerykańskim innowacja. Stworzenie i wprowadzenie nowej jakości może ograniczyć się do opracowania nowego rodzaju opakowania czy zaprojektowania nowej procedury usługowej. – Ta inność jest dowolna, ale nie może przejawiać się w samym byciu rozróżnialnym. Ona musi się dobrze sprzedawać- przypomina Tomaka. Jeżeli wyniki analiz rynkowych pokażą, iż zapotrzebowanie na dany produkt jest wysokie firmy z pewnością zdobędą inwestorów i uzyskają pomoc, która umożliwi im podbicie rynku amerykańskiego, a w niedalekiej przyszłości także i rynków światowych.
Zapraszamy do udziału w programie US-Poland Innovation Hub!
Kontakt: office@uspcc.org