Pierwsze wrażenie nadal jest w cenie. Składa się nań przede wszystkim to jak wyglądamy. Proporcje, stylizacja, kolorystyka i „język ciała”. – Jak tworzyć wizerunek by pokazać się z jak najlepszej strony? – Jest przestrzeń osobista, która nigdy nie powinna być dominująca, a raczej pozostawać w równowadze z dwoma pozostałymi. Mamy więc czynniki środowiskowe i te kulturowe. Jeżeli grają ze sobą to właściwie jesteśmy w stanie odnaleźć się w każdej sytuacji. Jeśli brakuje któregoś z tych składników – to najczęściej nie pasujemy do sytuacji. Jeżeli ktoś działa na „froncie”, występuje po tej drugiej stronie, to świadomość własnego wyglądu jest niezwykle ważna – wyjaśnia Olaf Tabaczyński, Międzynarodowy Mistrz Makijażu Profesjonalnego i Stylizacji.
Czy makijaż, a szczególnie ten fotograficzny i filmowy, jest dla mężczyzn?
Zdecydowanie tak. Absolutnie jest to rzecz tak samo niezbędna jak dla nurka butla i tlen do oddychania, ponieważ takie jest środowisko. Jeżeli chcemy w tym środowisku dokonać czegoś ważnego, trzeba z cała przyłbicą przyjąć to co tego środowiska dotyczy. Dlatego makijaż w przypadku mężczyzn występujących przed kamerą wydaje się być i jest narzędziem pracy. Przed kamerami, w studio – światło jest niezwykle specyficzne, obiektyw inaczej przekazuje a kamera rejestruje rzeczywistość. Poza tym taki obraz ogląda się przez dłuższy okres czasu niż dzieje się to podczas spotkań tête–à–tête.
Makijaż męski w takiej sytuacji? W jaki sposób go wykonywać by uniknąć dwuznaczności?
Po pierwsze, bez przesady – po prostu – neutralnie. W tej sytuacji liczy się forma matu, wyrównanie kolorytu skóry. Może nawet lekkie jej przyciemnienie, ponieważ ilość światła powoduje, że jest jaśniejsza. Żyjemy w czasach, w których sprzęt do rejestracji obrazu jest coraz bardziej doskonały. Dlatego tez i kosmetyki winny być równie doskonałe jak skóra.
Proponuje Pan makijaż wyłącznie profesjonalnymi liniami kosmetyków?
Myślę, że tak. Większość ludzi i tak ma świadomość, że nad sesją fotograficzną, kampanią promocyjną czy wyborczą pracuje cały sztab ludzi między innymi makijażystka czy makijażysta. Makijaż nie budzący wątpliwości swą dwuznacznością spełnia wszystkie funkcje wpisane w obieg danej osoby.
Jakiego typu warsztaty Państwo organizują? Tylko dla profesjonalistów czy także dla domowych adeptek sztuki wizażu?
Mamy trzy profile działalności. Obsługujemy zdarzenia publiczne, korporacje i osoby indywidualne.
Z jakich usług najczęściej korzystają u Państwa korporacje?
Prowadzimy szkolenia. Zajmujemy się „opakowaniem ludzi i sytuacji”, czyli stylizacjami, kreowaniem wizeunku oraz organizujemy eventy, współuczestniczymy przy kampaniach, dajemy pomysły jak takie kampanie przeprowadzić. Współuczestniczymy z innymi firmami orbitalnie przy promocji danej osoby albo całej grupy osób lub tez ja budujemy. Kiedyś LOT zwrócił się do nas z zapytaniem o zbudowanie wizerunku wszystkich pracowników. Trzeba było ułożyć wszystko „od góry do dołu” u takich osób. Od osób na wyższych szczeblach dostajemy także zapytania ofertowe dotyczące savoir-vivre.
Dziękuję za rozmowę.
Dziękuję.
Z Olafem Tabaczyńskim rozmawiała Maya M. Kowalczyk.
Olaf Tabaczyński:
– Międzynarodowy Mistrz Makijażu Profesjonalnego – 1. z 15. osób na świecie
– Absolwent m. in. ASP w Poznaniu, International Visagist Academy w Szwecji, szkoły Revlona w Wielkiej Brytanii – Juror Międzynarodowych Mistrzostw Makijażu i Stylizacj, członek organizacji międzynarodowych w tym również VIP WK International, Mistrz Polski Makijażu i Stylizacji
– Od 1993 roku popularyzator profesjonalnych technik pracy w zakresie makijażu, stylizacji i kreowania wizerunku opartych o Międzynarodową Licencję Szkoleniową GitVare- Założyciel i właściciel AW Maestro
– -Pracował m.in. dla: International Film Festival Cannes, Polish Film Festival w Los Angeles, , Ambasady USA w Polsce, Canal+, RTL 7, Elle, Twój Styl, Fashion, TVP, Polsat, TVN, TV Polonia, Playboy, Wella, Shiseido, Douglas, Lancome, W. Kruk, Revlon, Miss Polski, Miss Polonia, Elite Model Look… oraz wielu innych
– Zdobywca znaku jakości za „Kreacje ludzi świata kultury, polityki i sztuki” oraz „Grand Prix” znaku jakości w kategorii „Kreacji wizerunku i wizażystyki” przyznanych przez Unię Wielkopolan