Osobowości świata mody

 Modny Śląsk to nie tylko działania artystyczne, ale także spotkania z osobowościami świata mody. Tajemnice historii mody odkrywała Jagoda Komorowska, krytyk mody

Obejrzawszy tegoroczne pokazy Next Generation oraz New Upcoming Designers (N.U.DE.), które odbyły się podczas Milano Fashion Week (relacja-link: https://business-relations.pl/index.php?option=com_content&view=article&id=1286:wiosenne-trendy-z-mediolanu&catid=65:trendy-news&Itemid=92) byłam ciekawa jak ocenia je krytyk mody.

-Zawsze są dwa nurty, bo w końcu byłoby to monotonne. Jednak ważne byłoby wyważenie proporcji pomiędzy jednym a drugim żebyśmy w tak szokujący sposób nie byli na coś skazani. Wszyscy kreatorzy, o których mówiłam byli w jakiś zasadniczy sposób kontrowersyjni. Na początku tworzenia zwykle u większości osób takie nowatorskie dzieła wzbudzają zastrzeżenia-wyjaśniła Jagoda Komorowska w odpowiedzi na pytanie czym różni się stare, klasyczne spojrzenie na modę od tego nowego typu.

-Nawet Chanel była niedoceniana. Od momentu kiedy dziennikarki mówiły, że Chanel to przeszłość, minęło już ponad pół wieku, a ona jest nadal trendy. Jean Paul Gautier, Vivienne Westwood, która stworzyła pierwsze buty na karykaturalnie wysokich obcasach, z których spadła Nami Campbell i umieszczono je w muzeum czy pokazywanie części bielizny-wszystko wydaje nam się dziś normalne-dodała.

-Chcę opowiedzieć o tym co zrobić, gdy jest się projektantem albo pracuje się dla firmy odzieżowej żeby zaistnieć w mediach. Jak mądrze zamieścić reklamę i układać sobie relacje z dziennikarzami, a także o tym jak zaplanować kampanię reklamową i jak przyjmować krytykę-powiedział nam Michał Zaczyński, dziennikarz, felietonista, zastępca redaktora naczelnego „Fashion Magazine”, tuż przed swoim wykładem „Promocja i marketing w sektorach mody”.

Dodaj komentarz