Armand Petitjean, założyciel Lancôme, był miłośnikiem róż. Hodował je w Ville d’Avray. To on uczynił z róży symbol firmy Lancôme. Początkowo była to okrągła róża z zaokrągloną łodyżką wywodząca swój rodowód z dzieł belgijskiego artysty Redoute’a. Oficjalnym symbolem firmy stała się w roku 1964.
Róża to niezwykły kwiat. Zadziwia nie tylko różnorodnymi kolorami, kształtami, ale i zapachami. Znane są odmiany, w których woni dominuje nuta fiołkowa, goździkowa, jabłkowa czy też piżmowa. Od roku 1964 oficjalnym symbolem Lancôme jest róża. Stąd reklamy i opakowania różnych linii kosmetyków tej marki przywodzą mi na myśl rosarium. Kojarzą mi się bowiem z różnymi kolorami przedstawionych na nich róż. I tak Vinelift to dla mnie róża żółto-zielona, Primordiale – niebiesko-biała, Photogenic – herbaciano-różowa, Renergie Intense Lift – jasno różowa, Amplicils – ciemno fioletowa, Aroma Calm – fioletowo-niebieska, Rouge Absolu – różowa i czerwona, Genefique – szara na czarnym tle.
Róża jest starsza od ludzkości. Była atrybutem greckiej bogini piękności Afrodyty. Wyspa Rodos pełna różanych ogrodów to miejsce kultu bogini miłości. W starożytnym Rzymie wodą różaną napełniano fontanny, a w amfiteatrach skrapiano nią markizy. Róża była wówczas także elementem kodu towarzyskiego. Sformułowanie ‘pod różą’ oznaczało wówczas ‘w dyskrecji’. W kulturze islamu kontemplacja róży ułatwiała mistyczne spotkanie z Bogiem. Doceniano jej walory zapachowe i smakowe. Gościnność islamska do dziś nakazuje skropienie wodą różaną wchodzących do domu gości. W Chrześcijaństwie biała róża stała się symbolem czystości i niewinności, zaś czerwona miłości i męczeństwa. Od dawien dawna róże krzyżowano dając początek ponad 28 tysiącom znanych dziś odmian.
Armand Petitjean, założyciel Lancôme, był miłośnikiem róż. Hodował je w Ville d’Avray. To on uczynił z róży symbol firmy Lancôme. Początkowo była to okrągła róża z zaokrągloną łodyżką wywodząca swój rodowód z dzieł belgijskiego artysty Redoute’a. Oficjalnym symbolem firmy stała się w 1964 roku. Pojawiła się wówczas na opakowaniach produktów i w reklamach. W 1974 roku róża Lancôme straciła swe listki. W 1996 roku róża ta rozkwitła wieloma kolorami. Biała symbolizowała produkty do pielęgnacji twarzy. Produkty do makijażu zostały oznaczone różą czerwoną i purpurową, zaś produkty do ochrony przeciwsłonecznej wyróżniono różą herbacianą. W roku 2000 nastąpiła prawdziwa rewolucja. Róża stała się prawdziwym medium komunikacyjnym firmy i zmieniała swój wizerunek przy każdej kampanii.
Wszystkie kolory róż Lancôme wywołują bardzo pozytywne skojarzenia z pięknem, bezpieczeństwem, zaufaniem i postępem. Dla mnie róża Lancôme to symbol świata harmonii dedykowanego kobietom. Od lat jednymi z moich najbardziej ulubionych zapachów jest linia produktów ’Tresor’. Nutę głowy stanowi w nich róża i morela, nutę serca m.in. irys, heliotrp, brzoskwinia, a nutę głowy wanilia, piżmo, drzewo sandałowe i ambra. Na mojej toaletce rozkwitają różne róże Lancôme. Obecnie stoi na niej także jedna z najnowszych kompozycji Lancôme z różaną nutą. Mowa o linii ‘Hypnose Senses’, której zmysłowość jest spontaniczna i radosna. Nuty zapachowe : linia głowy – mandarynka, różowy pieprz, linia serca – kwiaty amarantusa, róża, miód, linia podstawy – paczula, benzoin, tonka.
Róża to królowa kwiatów pełna dostojnego i tajemniczego piękna.
Maya Kowalczyk
Autorka ukończyła Uniwersytet Medyczny w Katowicach, podyplomowo zarządzanie i marketing na rynkach zagranicznych GWSH / Europäische Akademie für Führungskräfte Stuttgart, handel zagraniczny na Uniwersytecie Ekonomicznym w Katowicach, The American Academy Kaplan oraz studia magisterskie na kierunku zarządzanie, specjalność zarządzanie przedsiębiorstwem europejskim w Śląskiej Wyższej Szkole Zarządzania w Katowicach ( dyplomy z wyróżnieniami ).