’Poprzez uwalnianie kreatywności młodych ludzi inwestujemy w lepszą przyszłość świata’, powiedział brytyjski premier Gordon Brown.
Celem ‘Global Entrepreneurship Week’ jest stworzenie środowiska społecznego, które aktywnie wspiera przedsiębiorcze postawy i które pozwala zakwitnąć kreatywnym inicjatywom młodych ludzi. Chodzi o to, by uwierzyli oni w siebie i swoje możliwości, ale też czuli, że społeczeństwo ich popiera, a ich pomysły zasługują na uwagę.
Aby wytworzyć takie przyjazne środowisko, w każdym kraju konieczne jest współdziałanie systemu edukacji, instytucji rządowych, organizacji pozarządowych i mediów. Nikt w pojedynkę i w izolacji nie jest w stanie sprostać wyzwaniu o takiej skali i poziomie ambicji.
Tegoroczny ‘Global Entrepreneurship Week’ połączył inicjatywy ogromnej liczby krajów, dzięki czemu powstanie globalne środowisko sprzyjające przedsiębiorczości młodych. To także okazja, by kreatywni młodzi ludzie z różnych krajów nawiązali kontakty i spróbowali swoich sił w przedsięwzięciach, które przekraczają granice jednego kraju.
Pomysłodawcami ‘Global Entrepreneurship Week’ są premier Wielkiej Brytanii Gordon Brown, brytyjska rządowo-biznesowa organizacja ‘Make Your Mark’ oraz prezes amerykańskiej Fundacji Kauffmana – Carl Schramm. Globalnymi sponsorami wydarzenia są IBM, Ernst & Young oraz NYSE.
Do tej pory inicjatywa ta była realizowana w USA i Wielkiej Brytanii. W naszym kraju Tydzień Przedsiębiorczości był ogromnym sukcesem. Firmami, które w nim uczestniczyły były m. in. Akademickie Inkubatory Przedsiębiorczości oraz Górnośląska Wyższa Szkoła Handlowa.