Fest Design – ważny krok w stronę projektowania

 IMG_0137fpFest Design to forma konsultacji pomiędzy studentami a osobami, które prowadzą samodzielną praktykę projektową.

Fest_DesignPo godzinie 10.00 w Galerii ASP w Katowicach Rondo Sztuki pojawiło się kilkudziesięciu przyszłych projektantów. Z godziny na godzinę było ich coraz więcej. Studenci, którzy wzięli udział w FestDesignie to osoby, które są tuż po dyplomach albo jeszcze przed nimi. Do tej pory pracowały pod okiem swoich pedagogów, tutaj swoje prace mogły pokazać osobom, które na co dzień zmagają się z realiami rynkowymi. FestDesign to wydarzenie o tyle szczególne, że zainicjowane przez samych studentów. -Jest to nasz  pierwszy krok w projektową dorosłość – mówi Katarzyna Janota z Koła Naukowego Projektowania Graficznego KILO katowickiej ASP. – Jest to  podsumowanie trzech owocnych lat, które mieliśmy przyjemność spędzić na Akademii Sztuk Pięknych w Katowicach. Chcieliśmy stworzyć okazję do skonfrontowania naszych pierwszych projektowych doświadczeń z doświadczeniami ekspertów z kilku świetnych polskich studiów projektowych. Prócz tego, jako że wszystkie koła naukowe powinny mieć misję edukacyjną oraz stymulować aktywność innych studentów, chcieliśmy dać szansę sprawdzenia swoich kompetencji innym studentom oraz absolwentom projektowania graficznego nie tylko naszej ASP, ale też innych uczelni – dodaje. Sześciu ekspertów ze studiów projektowych z całej Polski najpierw podczas wykładów a później w trakcie indywidualnych spotkań, które odbywały się przy specjalnie zaaranżowanych stanowiskach, przez kilka godzin pozostawało do dyspozycji studentów. Dla wielu studentów była to okazja by pokazać swoje portfolio, zapytać o arkana wchodzenia na rynek designerski w Polsce i o to, w jaki sposób rozwijać swoją karierę. Daniel Mizeliński z Hipopotam Studio radził by studenci oprócz zleconych projektów, realizowali swoje własne inicjatywy, które umożliwią im rozwój i sprawią przyjemność. – Cały czas  trzeba też analizować co dzieje się na rynku – dzielił się swoimi uwagami na temat przedstawianych mu studenckich portfolio Robert Oleś z d2d.pl, który na co dzień zajmuje się projektowaniem książek. Na festiwalu oprócz stanowisk, przy których odbywały się konsultacje, pojawiła się również specjalna ściana, na której studenci i przedsiębiorcy szukający młodych kreatywnych osób do pracy mogli umieścić swoje wizytówki, pocztówki oraz inne elementy autopromocyjne. Fest Design zakończył wernisaż prac licencjackich studentów Projektowania Graficznego, którzy bronili ich kilka dni wcześniej. Podczas wystawy można było zobaczyć zarówno klasyczne przykłady projektów identyfikacji wizualnej, projekty książek,  multimedia, kampanię promocyjną opartą na działaniach streetartowych, plakaty oraz projekty krojów pisma. Z pewnością była to jedna z niewielu na Śląsku możliwości spotkania w jednym miejscu, w pełni oddanych do dyspozycji studentów,  projektantów zajmujących się różnymi dziedzinami projektowymi. To co było charakterystyczne dla tego przedsięwzięcia, to  fakt, że z punktu widzenia studenta spotkania te mogły odbyć się bez stresu, który towarzyszy zazwyczaj rozmowom kwalifikacyjnym.

Fest Design organizowany jest przez Akademię Sztuk Pięknych w Katowicach w ramach projektu Design Silesia realizowanego przez Urząd Marszałkowski Województwa Śląskiego. Partnerem projektu FestDesign jest STGU, Koło Naukowe Projektowania Graficznego KILO, Rondo Sztuki.    

IMG_0134SYLWETKI EKSPERTóW :

1. Daniel Mizieliński | Hipopotam Studioasystent prof. Macieja Buszewicza z warszawskiej ASP, specjalizuje się w projektowaniu książek dla dzieci, aplikacji internetowych.

2. Robert Oleś | d2d.plProjektant książek i typograf, współwłaściciel pracowni i wydawnictwa d2d.pl, które rozpoczyna wydawanie książek z zakresu typografii i projektowania graficznego

3. Adam Lis | Papaja StudioPapajastudio zajmuje się identyfikacją wizualną i marketingiem terytorialnym. Autor m.in. kontrowersyjnego logo miasta Nowy Sącz.

4. Anna Kukiz | Studio BakalieProjektant zajmujący się budowaniem wizerunku marki oraz brandingiem.

5. Andrzej Leraczyk | Motor StudioProjektant zajmujący się identyfikacją wizualną oraz budowaniem wizerunku marki.

6. Maciej Konopka | BrandyProjektant specjalizujący się w grafice wydawniczej, typografii, tworzeniu wizerunków marek i systemów identyfikacji wizualnej, Prowadzi Pracownię Projektowania Opakowań na Wydziale Wzornictwa ASP w Warszawie.

Dodaj komentarz