Business-Relations.pl

MILA – Nowa sieć supermarketów na polskim rynku

Na rynku pojawi się nowa sieć polskich supermarketów MILA. Marka należy do spółki market-Detal, której Prezesem jest Artur Kasner, współwłaściciel posiadający wieloletnie doświadczenie w budowaniu biznesu w handlu detalicznym. Supermarkety MILA będą specjalizować się w oferowaniu kategorii świeżych takich jak: mięsa i wędliny, owoce i warzywa oraz ciasta i pieczywo. Nowa nazwa Mila wraz z hasłem „Zakupy, aż miło” to zobowiązanie wobec Klientów. To obietnica, która mówi, że zakupy w sieci Mila, to nie tylko codzienny obowiązek, ale również przyjemność i lekkość.

 

Obecnie sieć sklepów funkcjonuje jeszcze pod pierwotną nazwą, ale na początku przyszłego roku odbędzie się całościowy rebranding. Firma posiada obecnie sieć 170 sklepów na terenie całego kraju i zatrudnia blisko 5500 osób.  

Doświadczenie

Spółka market-Detal powstała w 1997 roku. Od 17 lat funkcjonuje pod szyldem POLOmarket, której była współtwórcą. 40% placówek, których market-Detal jest właścicielem, z dniem 1 stycznia 2015 r. rozpocznie samodzielną działalność jako MILA, tworząc nową sieć złożoną początkowo ze 170 sklepów. Obecnie sklepy prowadzone są pod pierwotną nazwą, na początku przyszłego roku odbędzie się ich całościowy rebranding.

Inwestycje

MILA to przemyślana i długo przygotowywana inwestycja spółki, która planuje intensywny rozwój sieci na poziomie 30 otwarć nowych sklepów rocznie. Firma dysponuje nowo otwartym centrum logistycznym o powierzchni 39 700 m2. Doskonała lokalizacja w środku Polski (Krągola k. Konina), umożliwi dystrybucję asortymentu praktycznie do każdego regionu kraju.  Spółka w najbliższych latach planuje przeznaczyć znaczne środki na działania marketingowe i promocyjne budujące świadomość nowej marki. Będzie także inwestowała w działania mające budować przewagę konkurencyjną.

Nowy pomysł na supermarket

Nowa marka MILA jest odpowiedzią na zmieniające się zwyczaje zakupowe Polaków oraz rosnące znaczenie tego kanału sprzedaży detalicznej. Sieć planuje oferować odpowiedni asortyment, dostosowany do zmieniających się potrzeb swoich Klientów, aby mogli znaleźć wszystko to, czego potrzebują w jednym miejscu.

 „Wyraźnie widzimy potrzebę stworzenia sklepu, który będzie łączył zalety kupowania w sklepie tradycyjnym z zaletami zakupów w dyskoncie. Ważnym elementem strategii jest również dla nas odpowiednia relacja jakości do ceny. Określiliśmy kluczowe kategorie, które do tej pory były doceniane przez Naszych Klientów, w których nadal będziemy się specjalizować, a są nimi: świeże warzywa i owoce, wędliny i mięsa, oraz przepyszne ciasta.” - mówi Artur Kasner, Prezes spółki.

Nazwa i logo

Nazwa nowej sieci supermarketów MILA, to zarówno nazwa słownikowa jednostki miary, jak i neologizm motywowany formami: „miły, milutki”. Niezależnie od sposobu dekodowania nazwy, pojawiają się z nią korzystne konotacje. Nazwa jest przyjazna, ciepła i nowoczesna jednocześnie. Słowo „Mila” kojarzy się z czymś miłym, a wraz z hasłem przewodnim „Zakupy, aż miło!”  jest zobowiązaniem wobec Klientów. To także obietnica, zgodnie z którą zakupy w sieci Mila, to nie tylko codzienny obowiązek, ale również lekkość i przyjemność w robieniu zakupów spożywczych. Mila to po prostu miły sklep niedaleko domu. 

„Dodatkowo, jednym z najważniejszych atutów Naszej Nowej sieci supermarketów, będzie zapewnienie kompetentnej obsługi Naszemu Klientowi – to On jest dla Nas najważniejszy i to z Nim chcemy się zaprzyjaźnić. Zauważyliśmy też, rosnące znaczenie bezpośredniego kontaktu Klienta z obsługą. Chcemy zapewnić przyjemną atmosferę oraz życzliwą pomoc, której oczekują szczególnie zabiegani rodzice  oraz osoby starsze. MILA to odpowiedź na ich potrzeby” - mówi Sylwia Kocon, Dyrektor Marketingu.

 Oddając główną ideę Sieci, miejsce wygodne i przyjazne dla Klienta, w logotypie wykorzystano czcionkę, która jest nowoczesna, miękka i ma kojarzyć się z obfitością, a obły kształt znaku przypomina dymek dialogowy, co nawiązuje do charakteru sklepu, w którym jest miejsce na rozmowę i interakcję z życzliwą obsługą.

"W identyfikacji wizualnej sieci Mila użyliśmy elementów przypominających markizę, nawiązującą do stoisk na targu, aby podkreślić świeżość oferowanych produktów. Zależało nam na tym, by cała identyfikacja była nowoczesna, a jednocześnie apetyczna i jestem przekonana, że udało się ten cel zrealizować. Cieszymy się, że mogliśmy współtworzyć tak wyjątkowy projekt.” – mówi Katarzyna Wysocka z Agencji Czteryczwarte Brand Design, która odpowiada za kreację nazwy i identyfikacji wizualnej sieci Mila.

E-mail:

Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

Telefon:

784 110 782