Etykieta biznesowa

Spinka do krawata – jak ją nosić?

O tym czy nosić krawat ze spinką czy bez można przeczytać w sieci wiele legend. Jedni mówią, że tak, inni że śmak. A prawda jest taka, że prawidłowa opcja jest tylko jedna – ze spinką. Zarówno na co dzień, jak i od święta warto spinkę mieć, bo nie jest to

Czytaj dalej »

Etykieta biznesowa

Mieliśmy zaszczy uczestniczyć w wykładzie i ćwiczeniach z etykiety biznesowej prowadzonych przez dr Irenę Kamińską – Radomską, założycielkę The Protocol School of Poland znaną szerokiej publiczności za sprawą programu TV zatytułowanego Projekt Lady.   „Na dzisiejszej konkurencyjnej i często agresywnej arenie biznesu, znajomość etykiety jest po prostu dodatkowym narzędziem, niezbędnym na ścieżce kariery zawodowej. Znajomość

Czytaj dalej »

Tytuł cz. II

 Język jest esencją każdej z kultur świata. Jego ważnym przejawem są tytuły – kurtuazyjne, zwyczajowe, szlacheckie, służbowe, naukowe oraz zawodowe. Tytułuje się jednoczłonowo używając najwyższego tytułu. Do wyjątków należy tytułowanie osób posiadających dwa równorzędne stopnie bądź tytuły zawodowe czy naukowe. Patrz także ’Tytuł’. Język jest esencją każdej z kultur świata. Jego ważnym przejawem

Czytaj dalej »

Tytuł

 Język nie jest ciągiem wyrazów i reguł gramatycznych. Należy go postrzegać w kategoriach interdyscyplinarnej zagadki. Przy jej rozwiązywaniu warto zwrócić uwagę na pierwiastek kulturowy. Na przykład w dialekcie egipskim (ECA) słowo ‘mayya’ (arab. المية) jest współcześnie jednym z określeń wody. Według wielu badaczy w czasach faraona Tutanchamona wyrażenie to oznaczające

Czytaj dalej »

Wielkie przedstawianie

 Nawet w dzisiejszej erze rewolucji informatycznej utrzymywanie bogatych wielostronnych kontaktów z klientami wewnętrznymi i zewnętrznymi wymaga nie tylko znajomości najnowszych rozwiązań teleinformatycznych oraz etykiety sieciowej, ale i znajomości podstawowych zasad tradycyjnej etykiety biznesowej.  Komunikowanie jest jednym z głównych procesów organizacyjnych. Zapewnia on przetrwanie i rozwój każdej organizacji albowiem bezpośrednio warunkuje prawidłowy

Czytaj dalej »

Duża firma na małym formacie

 Pierwsze bilety wizytowe pisano odręcznie na jedwabiu bądź papierze ryżowym. Dziś niektóre firmy także nie drukują i nie tłoczą ich na kartonikach. Idąc z duchem czasu decydują się na nowocześniejsze i bardziej innowacyjne formy wizytówek, na przykład zapis elektroniczny na przenośnej pamięci USB, kody matrycowe czy też miniaturowe makiety.  Pierwsze bilety wizytowe

Czytaj dalej »

Na powitanie

 W medycynie mówi się o 'złotych minutach’, które mogą uratować zdrowie i życie. W biznesie podkreśla się wagę 'pierwszego wrażenia’. Te pierwsze kilka minut spotkania może bowiem przesądzić o tym jak będą wyglądały dalsze kontakty biznesowe. Na powitanie  W medycynie mówi się o 'złotych minutach’, które mogą uratować zdrowie i życie.

Czytaj dalej »

Dopełnij rytuału powitalnego

Powitanie cz. II  Etykieta to sztuka bycia i życia. Zakłada ona istnienie pewnej hierarchii porządkującej relacje oraz dającej możliwość taktownego podejścia do różnorodnych sytuacji, a tym samym ułatwiającej i uprzyjemniającej życie. Obecnie coraz więcej zasad etykiety towarzyskiej przenika do firmowego bon – tonu, który bazuje na protokole dyplomatycznym.   Etykieta powitalna

Czytaj dalej »