UPS – zawsze ‘en vogue’

 Maja_i_BeataNa całym świecie firma UPS kojarzona jest z pięknym odcieniem brązu. Ten światowy lider w branży logistycznej jest także partnerem wielu projektów, w których uczestniczą firmy z branży odzieżowej, tekstylnej i towarów luksusowych. Od 2003 roku UPS wspiera projekty modowe w Stanach Zjednoczonych, a od roku 2005 w Europie, gdzie podejmuje współpracę z projektantami z Belgii, Francji, Niemiec, Włoch i Polski. Motywami przewodnimi są artystyczne interpretacje korporacyjnych barw UPS i uniformu kurierów czy zagadnień logistycznych takich jak bezpieczeństwo transportu – buty czy też opakowania – damskie torby. W tym roku dzieki współpracy UPS i Ani Kuczyńskiej powstały trzy idealne torebki o imionach : Agata, Doris i Maya. Niestety każda zaledwie w 3 egzemplarzach.

Maja_2Pokazy haute couture – Rzym/2006

W 2006 roku UPS zadebiutował na włoskim wybiegu podczas pokazów AltRomAltaModa współpracując z dwoma włoskimi projektantami: Alessandro Consiglio i Giovanni Cavagna. Wybrani przez UPS twórcy zaprezentowali oryginalne, kobiece interpretacje uniformu UPS. Eleganckie kreacje zostały przedstawione razem z nowymi kolekcjami projektantów podczas pierwszych dwóch dni pokazów haute couture w Rzymie.

Paris Fashion Show – Paryż/2006

UPS był sponsorem trzech młodych projektantów podczas Paris Fashion Show. W trakcie lipcowych pokazów mody w Paryżu Valérie Hash, Michel Klein i Pierre-Henri Mattout zaprezentowali własne wersje brązowego uniformu UPS wraz ze swoimi nowymi kolekcjami. Ich projekty przedstawione były zarówno w wersji damskiej, jak i męskiej.

Konkurs dla młodych projektantów – Warszawa 2007 i 2008

UPS we współpracy z domem mody Forget-Me-Not dwukrotnie ogłosił w Polsce konkurs dla studentów szkół wzornictwa i młodych projektantów, którzy tworzyli projekty strojów, inspirowane marką i charakterystycznym kolorem UPS.

3kFinałowe kreacje były prezentowane podczas uroczystych pokazów New Look Design.  W 2007 roku zwycięską pracę wykonała Monika Tomaszewska natomiast w 2008 roku laureatami zostali: Anny Pochopień i duet Krzysztof Piwnik & Jakub Ziemiński. Ponadto dzięki zaangażowaniu UPS uczestnicy Warsaw Fashion Street mogli obejrzeć w 2008 roku kolekcję jesień/zima Giovanniego Cavagnia.

Współpraca z Bruno Antognini – Bruksela/2008

Konkurs skierowany do młodych projektantów. Motywem przewodnim jest interpretacja hasła „UPS i technologie”. Jednocześnie to samo zadanie w ramach współpracy otrzymał Dom Mody Bruno Antognini.

UPS i Royal College of Art – Londyn/2009

W 2009 roku studenci RCA mieli szanse wziąć udział w konkursie na zaprojektowanie kolekcji ubrań lub akcesoriów. Tematem wiodącym było hasło „free movement”. Zwyciężył duet Robert Huth i Simone Sommer.

Współpraca z obuwniczą marką CECIL i La Cambre

W grudniu 2010 UPS ogłosiła listę 10 finalistów konkursu modowego organizowanego we współpracy z obuwniczą marką CECIL i La Cambre – belgijską szkołą mody. Tematem przewodnim konkursu jest: styl i bezpieczna jazda. Zwycięskie projekty butów, są sprzedawane od kwietnia 2011 w sklepach marki CECIL w Brukseli i Antwerpii.

Współpraca z Anią Kuczyńską – Warszawa 2010/2011

Rwąca się podszewka i psujący się zamek, za duża lub za mała i na pewno za droga. To statystyczna torebka w Polsce. Jak pokazały badania UPS à la mode przeprowadzone w listopadzie 2010 r. co trzecia Polka ocenia swoją torebkę tylko na dostateczny. Od grudnia 2010 r., UPS wraz z polską projektantką Anią Kuczyńską poszukiwali torebki doskonałej. Wreszcie udało się. W połowie 2011 r. owstały trzy idealne torebki o imionach : Agata, Doris i Maya.

Źródło : Z wykorzystaniem materiałów Euro RSCG Sensors.

Leave a Comment