UPS – moda na logistykę, logistyka w modzie

 AK1_1Rwąca się podszewka i psujący się zamek, za duża lub za mała i na pewno za droga. To statystyczna torebka w Polsce. Jak pokazały badania ‘UPS à la mode’ przeprowadzone w listopadzie 2010 r. co trzecia Polka ocenia swoją torebkę tylko na dostateczny. Od grudnia, UPS wraz z polską projektantką Anią Kuczyńską rozpoczął poszukiwania torebki doskonałej.

„Nasi kurierzy codziennie transportują miliony przesyłek, tak jak kobiety w swoich torebkach przenoszą miliony niezbędnych rzeczy. W codziennej pracy UPS bardzo liczy się estetyka wyglądu, ale także funkcjonalność, mobilność oraz szybkość. Te cechy z pewnością ma Kolekcja UPS à la mode” mówi Grzegorz Urban, Dyrektor Marketingu UPS Polska.

 AK2_1Badania ‘UPS à la mode’ to dopiero początek całego projektu, którego efektem jest kolekcja torebek damskich, odpowiadających na potrzeby nowoczesnych kobiet. Pierwszym etapem projektu było poznanie torebkowego gustu statystycznej Polki. W badaniu instytutu Homo Homini i firmy UPS, wzięło udział ponad 1000 kobiet z całej Polski.

„Kosmos” na uczelnię i imprezę

Najmłodsze biorące udział w badaniu dziewczyny najbardziej potrzebują uniwersalnej torebki, która pozwoli stylowo wyglądać na uczelni i świetnie na wieczornej imprezie. Najczęściej nazywały swoją torebkę „kosmosem” i mówiły, że cechą bez której nie może się obyć damska torba to trwałość. Co ciekawe, ponad 17 proc. respondentek w swoim „kosmosie” nosi również gaz do samoobrony i narzędzia, takie jak na przykład śrubokręt. Właśnie dla nich torebka powinna być modna (10 proc.), ale wcale nie rzucająca się w oczy (21 proc). Przedstawicielki tej grupy o wiele częściej są skłonne odejść od klasyki i zdecydować się np. na torbę płócienną (15 proc.).

AK4_1Torebkowa proza życia

Inne potrzeby mają kobiety łączące życie zawodowe i rodzinne – grupa wiekowa między 26 a 35 rokiem życia wyraźnie wyodrębniała się spośród innych swoimi oczekiwaniami. Dla nich w torebkach liczy się przede wszystkim wygoda (51 proc.). Ani jedna z respondentek w tym wieku nie powiedziała, że wadą może być wielkość torebki, co czwarta z nich uważa swoją torbę za niezbędnik, w którym nosi zakupy, kosmetyki (również te dla dziecka) oraz ładowarkę do telefonu i gazety (ponad 30 proc.).

„Przyjaciel” tkwi w szczegółach

Dojrzałe, aktywne kobiety powyżej 35 roku bardziej zwracają uwagę na szczegóły. Dla nich torba to przyjaciel. Lubią ułatwienia typu: dodatkowe kieszonki, karabińczyki, łańcuszki (30 proc) . Doceniają torebki wykonane ze skóry naturalnej (55 proc.) i z zamszu (20 proc.) . Wybierają klasyczny kształt – 70 proc. z nich uważa, że torba powinna być prostokątna, ale także częściej od innych deklarują, że torebka powinna się rzucać w oczy.

Kolekcja Torebek Idealnych, czyli UPS à la mode

AK3_1„Tworząc swoją wizję torebki idealnej wyszłam z założenia, że torebka jest pewnego rodzaju miniaturą świata swojej właścicielki. I zawsze znajdziemy w niej tropy, które pomogą nam znaleźć odpowiedź na pytanie, kim jest kobieta, której “towarzyszy” – czym zajmuje się zawodowo, jakie ma hobby, ile jej dzieci mają lat, czym się maluje, co czyta, czego słucha, co ostatnio kupiła i czy musiała coś naprawić. Bo przecież w torebkach nosimy i notebooki, i szpilki na zmianę, i terminarze, i notatniki z własnoręcznymi szkicami, i spódniczkę na zajęcia tańca brzucha, na który biegniemy po pracy, i pieluchę dla naszego malucha, i samochodzik dla starszaka, i puderniczkę, i szminkę, i książkę, i mp3, i paragony, a czasem nawet młotek i klucz francuski. Niewiele z nas ma możliwość zmiany torby z “dziennej”, ciężko pracującej, na wieczorowe cudo, które przede wszystkim ma wyglądać ładnie. Dobrze aby z tą idealną można było się wszędzie pokazać. A że spędza z nami masę czasu – niech będzie i ładna, i funkcjonalna’, wyjaśnia Agata Kreska jedna z laureatek konkursu ‘Pret-a-torbę’, ogłoszonego na łamach magazynu ‘Viva!’. ‘Damska torebka to kompleksowe dzieło, które musi być odpowiedzią na różne potrzeby współczesnej kobiety. Według mnie ta idealna także winna czynić bilans dodatków dodatnim, otwierać drzwi … ”, dodaje Maya Kowalczyk.

Połączenie funkcjonalności z estetyką, elegancji z praktycznością opanowała do perfekcji polska projektantka mody Ania Kuczyńska. Dlatego to jej zostało powierzone stworzenie kolekcji idealnych torebek w oparciu o pełne sprzeczności wizje współczesnych kobiet.

“Pomysł stworzenia kolekcji torebek inspirowanych i konfrontowanych z opiniami Polek wydaje mi się bardzo interesujący. To dla mnie duże wyzwanie. Moda powinna nas wyróżniać, dawać poczucie komfortu i satysfakcji, wpisywać się w nasze potrzeby i nawyki” – mówi projektantka mody – Ania Kuczyńska.

O tym, jak szczegóły wpływają na codzienną pracę, firma kurierska UPS zdaje sobie sprawę znakomicie. „Nasi kurierzy codziennie transportują miliony przesyłek, tak jak kobiety w swoich torebkach przenoszą miliony niezbędnych rzeczy. W codziennej pracy UPS bardzo liczy się estetyka wyglądu, ale także funkcjonalność, mobilność oraz szybkość. Te cechy z pewnością ma Kolekcja UPS à la mode” – mówi Grzegorz Urban, Dyrektor Marketingu UPS Polska.

Doświadczenie we współpracy ze światem mody UPS zbiera od lat. Przykładem tego mogą być Giovanni Cavagna czy internetowy concept store YOOX, oprócz współpracy biznesowej na całym świecie firma realizowała także projekty podobne do polskiego, w których podkreślano przywiązanie firmy do zachowania walorów estetycznych w różnych dziedzinach życia i biznesu. Więcej o tym można przeczytać na stronie internetowej http://www.pl.upsalamode.com/

O UPS :

UPS jest globalnym liderem w dziedzinie logistyki i oferuje szeroki zakres rozwiązań obejmujący transport przesyłek oraz towarów, ułatwienia w obrocie międzynarodowym oraz wykorzystanie nowoczesnych technologii do bardziej wydajnego zarządzania w świecie biznesu. UPS, z centralą w Atlancie (USA), prowadzi działalność w ponad 220 krajach i terytoriach na całym świecie. Więcej informacji o firmie znaleźć można na stronie UPS.com, zaś korporacyjny blog dostępny jest na stronie www.blog.ups.com. Aktualne informacje o UPS znajdują się pod adresem pressroom.ups.com.

 

 

 

 

Leave a Comment