Spółka MoneyGram (NASDAQ: MGI), lider w dziedzinie przekazów pieniężnych na całym świecie, uroczyście otworzyła MoneyGram Global Business Center w Warszawie. Dzięki tej inwestycji w regionie powstanie około 500 nowych miejsc pracy dla specjalistów z obszaru sprzedaży, obsługi klienta i zarządzania operacjami.
MoneyGram Global Business Center to innowacyjne i dynamicznie rozwijające się centrum, które zapewni stabilny wzrost naszej firmy – powiedział Alex Holmes, CFO i COO, MoneyGram. Wybraliśmy Warszawę ze względu na dostęp do utalentowanych, dobrze wykształconych i umiejących odnaleźć się w wielokulturowym środowisku pracowników. Duży wpływ na naszą decyzję miała także przyjazna dla biznesu i dobrze prosperująca gospodarka polska. Cieszymy się, że możemy być częścią tej społeczności – podkreślił Alex Holmes.
MoneyGram ma już wypracowaną dobrą pozycję na rynku polskim dzięki współpracy z Bankiem Pocztowym, Bankiem BGŻ, Bankiem BPS, sklepami Pepco oraz firmą PlanB International. Tylko w Polsce zapewnia dostęp do realizacji przekazów pieniężnych w prawie 6 tys. lokalizacji. Jako wiodąca firma w swoim sektorze, MoneyGram dostarcza niezbędne usługi finansowe milionom konsumentów na całym świecie. Misją firmy jest zbliżanie ludzi – rodzin, przyjaciół i bliskich poprzez niezawodne, docierające nawet w 10 minut transfery pieniężne.
MoneyGram Global Business Center to przykład zaangażowania firmy w rozwój polskiego rynku, który już dziś wyróżnia się na tle innych pod względem przesyłu i odbioru pieniędzy. Przez ostatni rok Polska Agencja Informacji i Inwestycji Zagranicznych wspierała firmę MoneyGram przy wyborze lokalizacji i otwarciu Global Business Center w Warszawie.
Odporność na kryzys oraz wielkość naszego rynku, w połączeniu ze sprzyjającym klimatem inwestycyjnym, sprawiły, że Polska jest liderem w Europie Środkowej i Wschodniej oraz ważnym graczem w obszarze inwestycji zagranicznych w całej Europie. Stabilność, konsekwencja i wieloletnia polityka otwartych drzwi dla kapitału zagranicznego to główne czynniki przyciągające inwestorów do Polski. Przykład firmy MoneyGram potwierdza, że ta strategia pozwoliła nam osiągnąć sukces. Wartość bezpośrednich inwestycji zagranicznych w Polsce wzrosła do imponujących 160,5 miliardów euro (221 miliardów dolarów) – mówi Monika Piątkowska, wiceprezes Polskiej Agencji Informacji i Inwestycji Zagranicznych.
MoneyGram to także firma zaangażowana w życie społeczności bezpośrednio związanych ze swoimi pracownikami i klientami. Przykładem tego zaangażowania jest Fundacja MoneyGram, która zapewnia wsparcie dla organizacji non-profit działających w obszarze edukacji na całym świecie. W 2014 roku, Fundacja MoneyGram przekazała grant Fundacji Drabina Rozwoju w Warszawie. Środki zostały przeznaczone na komputery dla dzieci z domów dziecka, spersonalizowane oprogramowanie edukacyjne oraz szkolenia dla nauczycieli.
O MoneyGram International, Inc.
MoneyGram, lider w dziedzinie przekazów pieniężnych świadczy niezbędne usługi dla klientów, którym nie wystarczają możliwości oferowane przez tradycyjne instytucje finansowe. MoneyGram zapewnia międzynarodowe przekazy pieniężne w ponad 200 krajach i terytoriach zależnych, dzięki globalnej sieci 347 tys. placówek agentów, do których należą m.in. sklepy, międzynarodowe urzędy pocztowe i banki. MoneyGram oferuje również usługi związane z regulowaniem rachunków, poleceniami wypłaty, a także realizuje czeki urzędowe w wybranych krajach.