Public Relations to codzienna narracja, a na koniec spin, czyli co z tego wynika. Informacji zawsze trzeba nadać spin, czyli kontekst. Dobra komunikacja to dobrze dobrane narzędzia. –Jeżeli ma się cele wie się dokąd się zmierza-mówił dr Sebastian Chachołek, współwłaściciel i prezes zarządu PRC Group podczas panelu „Marketing i PR w firmie” zorganizowanego w trakcie tegorocznego Kongresu MŚP. Podstawowe pytania jakie należy sobie zadać na początku drogi tworzenia relacji medialnych to: po co? i dla kogo?
-Prawdziwy PR to zarządzanie czystą informacją-przekonywał Krystian Dudek, członek rady Nadzorczej Polskiego Stowarzyszenia Public Relations, członek rady Etyki Public Relations prezentując wyniki swych ostatnich badań przeprowadzonych na terenie Śląska. Wynika z nich m.in., iż indywidualne cechy rzeczników mają ważny wpływ na wizerunek firmy. Za każdą dobrze przygotowaną strategią PR winno stać human story o autorze sukcesu czy ojcu porażki. –Informacja winna być taka jaką chcielibyście przeczytać sami-mówił Krzysztof Turowski, były dziennikarz, obecnie radca-kierownik Wydziału Promocji i Inwestycji Ambasady Rzeczpospolitej Polskiej w Brukseli.