‘Spotkania z fotografią’ to projekt Muzeum Śląskiego w Katowicach. Gośćmi ostatniego spotkania ‘Fotografia reklamowa – komercja czy sztuka?’ byli Grzegorz Klatka – zawodowy fotoreporter oraz dokumentalista z wieloletnim stażem oraz Artur Nyk, który całe swoje zawodowe życie związał z fotografią reklamową. Warsztaty te mają formę otwartej dyskusji o fotografii dokumentalno – reportażowej i reklamowej. Kolejne ‘Dokument kontra reklama. Opozycja czy koegzystencja. Klasycy gatunku’. W drugiej odsłonie tematu Grzegorz Klatka i Artura Nyk pokażą najciekawsze ich zdaniem fotografie klasyków każdej z dziedzin. Zapraszamy do Muzeum Śląskiego 30. listopada 2010 r. na godz. 17.
–– W ramach naszych co miesięcznych spotkań chcieliśmy pokazać ciekawe osobowości i zjawiska jakie się dzieją w fotografii. Mamy też zamiar wyjść poza nasze środowisko. W tym roku wybraliśmy konwencję starć, dyskusji, polemiki. Być może będzie to nawet pojedynek, ale mam nadzieje, że zwycięski dla obu panów. Dyskutujemy o tym czy fotografia reklamowa uchodzi współcześnie za komercję czy sztukę. Dziś zaprezentują się panowie, którzy prezentują dwa, nieraz skrajnie, różne sposoby uprawiania fotografii – mówiła na wstępie autorka cyklu Danuta Kowalik – Dura.
– Fotografia reklamowa była tym w czym od początku zawsze dobrze się czułem. Mogłem sobie wszystko wymyślać, kreować rzeczywistość i dzięki temu pracować z pięknymi kobietami albo pojechać do miejsc, w których chiałem być – opowiadał Artur Nyk, zawodowy fotograf ze sporym dorobkiem w fotografii reklamowej. – Generalnie jestem przeciwnikiem dzielenia fotografii na jakieś działy. Fotografia jest dobra i nie dobra, fajna i nie fajna, taka, która się ludziom podoba lub nie – wyjaśniał dalej. Czy Państwu podobają się obrazy stworzone przez pana Artura Nyka oceńcie Państwo sami.
Wkrótce relacja z warsztatów.
Maya Kowalczyk