Marsylia, będąca administracyjną stolicą regionu Prowansja-Alpy-Lazurowe Wybrzeże, to najstarsze miasto we Francji. Jest to także największe, po Paryżu, miasto Francji. Zachwyca nie tylko tradycją, ale i krajobrazami. Śródziemnomorski klimat sprawia, że jest to kraina szczodrze obdarzona przez Matką Naturę. Lawendowe pola, oliwkowe gaje, sosnowe lasy, cytrusowe sady, winnice… i cykady. Fioletowe pola lawendy zachwyciły van Gogha, Cezana, Picassa i … nas. Jedna trzecia mieszkańców miasta ma włoskie korzenie. Można tu spotkać także wielu imigrantów z terenów Algierii, Maroka, Tunezji oraz Turcji. Wszyscy mieszkańcy Marsylii cieszą się dniem codziennym, spotkaniami z przyjaciółmi, rodzinnymi piknikami, po prostu, cieszą się życiem!
Więcej zdjęć: http://business-relationslifestyle.blogspot.com/2014/07/bonjour-marsellais.html
Mały Marsylczyk
Logo Le Petit Marseillais inspirowane jest historia młodego chłopca, który sprzedawał słynne mydła savon de Marseille. Tradycja marki Le Le Petit Marseillais sięga bowiem czasów, kiedy to w Marsylii rozpoczęto produkcję tego mydła. W 1688 roku król Ludwik edyktem z Colbert’u wprowadził zakaz używania nazwy savon de Marseille w stosunku do mydeł nie wytworzonych w rejonie Marsylii. Fabryki mydła rozwijały się wówczas się w regionach Salon de Provence, Arles i Toulon. Wytwórcom nakazano zaprzestania działalności w okresie letnim, ponieważ ciepło wpływa na jakość mydła. Zgodnie z artykułem III tego dekretu: “Nie można używać w fabryce mydła, sody lub popiołu, i żadnego tłuszczu, masła lub innych materiałów, lecz tylko czystej oliwy z oliwek, i bez mieszania tłuszczu, pod karą konfiskaty towarów”. Prawo to gwarantuje jakość mydła, które słynie z fabryk mydła z Marsylii. Fabryki mydła rozwijały się wówczas się w regionach Salon de Provence, Arles i Toulon. Marsylijski proces produkcji mydła jest metodą nieciągłą fabrykacji. Dziś określenie “mydło z Marsylii” nie stanowi o jego geograficznym pochodzeniu. To opisowa nazwa metody jego produkcji, a właściwe nieciągłej fabrykacji oraz składu, czyli 72% zawartości tłuszczu. Savon de Marseille to także symbol jakości, czystości składników i delikatności w pielęgnacji skóry. Takie same przymioty mają kosmetyki Le Petit Marseillais, które kształtem swych opakowań przywodzą na myśl owe słynne Mydła marsylskie.
Czytaj także: Tu es belle!
O autorce:
Absolwentka Śląskiego Uniwersytetu Medycznego, Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach, Górnośląskiej Wyższej Szkoły Handlowej, Europӓische Akademie Für Führungskrӓfte (Zarządzanie firmą na rynkach zagranicznych), Uniwersytetu Ekonomicznego im. Karola Adamieckiego w Katowicach (Handel zagraniczny), Śląskiej Wyższej Szkoły Zarządzania (Zarzadzanie i marketing, Zarządzanie-Zarządzanie firmą europejską), TOEIC, College’u języka angielskiego, College’u języka niemieckiego, DP-Fremdsprachen, The London Callan School, The American Academy Kaplan – College Biznesowy, Berlitz International, Inc. (program opracowany przez Harvard Business Review)-dyplomy magisterskie i pozostałe z wyróżnieniami.
Wybrane ukończone szkolenia, seminaria i warsztaty: Diversity & Inclusiveness, Thinking and Decision Making, Be global!, The Secrets Behind the Brand, Nonviolent Communication, Certified Internet Webmaster, Maraton Warszawa-London, Umiejętności liderskie kluczem do sukcesu, Etykieta menedżera, Savoir-vivre w biznesie, Profesjonalna komunikacja w biznesie, Nowoczesne narzędzia Public Relations, IT2B-komunikacja działów technicznych z klientem biznesowym, Skuteczna komunikacja pomiędzy sferą nauki a biznesu, Innowatyka, Program transferu innowacji do biznesu, Innowacje marketingowe-Gryfikacja, Efektywne zarządzanie firmą-nowe narzędzia informatyczne, BPMN-modelowanie procesów biznesowych, Site Development Associate, Skuteczna praca IT, Assessment Center, Sztuka przemawiania, Szkoła Giełdowa, Szkoła milionerów, Realizacja projektów w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki, Zarządzanie czasem, NLP-techniki perswazji, Inteligencja emocjonalna, Technologia metamorfoz, Kapelusz stulecia, Sztuka przedsiębiorczego myślenia, Tworzenie stron internetowych Certified Internet Associate, Joomla!, Akademia sprzedaży dedykowana projektom ekologicznym, Sztuka przedsiębiorczego myślenia, Efektywna reklama w wyszukiwarkach internetowych. Marketing internetowy, Skuteczne prezentacje multimedialne w Power Point.