Moda międzynarodowa

 IMG165-1Szkoły stylu organizują różnego rodzaju warsztaty. Nie zawsze są to spotkania dla początkujących adeptek zabawy z modą mające na celu uświadomienie im własnego typu sylwetki i urody oraz ukierunkowanie i pomoc w odnalezieniu własnego stylu. Dla nikogo nie jest tajemnica, że moda podobnie jak kobieta przybiera różnorakie oblicza. Nawet w tym samym sezonie propozycje projektantów z Paryża, Londynu, Mediolanu,  Nowego Jorku, Tokio czy Hongkongu różnią się między sobą. Stąd i szkoły stylu organizują warsztaty, podczas których inspiracją są hasła typu „pokaz mody w Tokio”. Wówczas można eksperymentować, wymyślać różne fryzury, zakładać peruki, opracowywać makijaże i stylizacje. 

IMG169-1Stereotyp pięknej Polki funkcjonuje od wieków w kulturze niemieckiej. Wspomina o nim także Thomas Urban, korespondent „Süddeutsche Zeitung” w Polsce, Rosji i na Ukrainie.Niestety prawdą jest także ten niedawno powstały stereotyp, iż duża cześć Niemek nie potrafi się ubrać ani nie chce podkreślić poprzez strój swej kobiecości. Nie można jednak zapominać, że Niemkami są: Claudia Schiffer, Heidi Klum czy Nadja Auermann. W latach 80. i 90. w Niemczech pojawiła się tendencja związana z emancypacją, która spowodowała, iż duża część Niemek negowała to co w tradycyjnym rozumieniu mężczyzn jest piękne w kobietach–tłumaczy Urban zapytany o opinie na temat krytycznego stosunku do stylu współczesnych Niemek. Nie tylko Niemki, ale i mieszkanki innych krajów mają charakterystyczne cechy stylizacji. Włoszki, kobiety o klasycznym typie urody, często ubierają się w wąskie spodnie, koszule, marynarki i noszą mnóstwo biżuterii. Hiszpanki nie rozstają się z nią nawet na plaży. Stylizacja Rosjanek jest mocno IMG161przerysowana i w naszym rozumieniu często nieco kiczowata. Rzeczy szyte na rynek rosyjski znacznie odbiegają swą stylistyką od tych przeznaczonych na rynek polski. Wyróżnikiem Brytyjek są, skądinąd niezwykle piękne i kreatywne, nakrycia głowy. Doroczne wyścigi „Royal Ascot’ to także istna parada kapeluszy. Styl mieszkanek Francji sprawia, że stają się niezwykle eteryczne. Tam nie stawia się na ekstrawagancję, lecz perfekcyjną kompozycję stylistyczną. –Francuska moda jest bardzo spokojna. Nie ma w niej przesady. Wszystko jest proste, wyrafinowane i eleganckie. Duże znaczenie odgrywają dodatki, które sprawiają, że strój jest modny–mówi Barbara Haller de Hallenburg, właścicielka Biura Współpracy z Zagranicą, Tłumaczeń i Reklamy „Eurobusiness – Haller”. Azja to rynek niezwykle chłonny. Tamtejsi projektanci są niczym drzewa o azjatyckich korzeniach, których konary kierują się w stronę Europy. –Europejscy projektanci są tam o niebo drożsi od ich rodzimych, gdyż pochodzą z Europy, miejsca, do którego Ci azjatyccy aspirują– wyjaśnia Magdalena Zabierzowska, stylistka „Szkoły Stylu”.

Paryż to odwieczna stolica stolic mody, a zarazem mekką większości „fashionistek”. O tym czy Hongkong czy Tokio nie odbiorą mu palmy pierwszeństwa przekonamy się w najbliższym czasie. Biznes modowy rządzi się swoim prawami.

 Maya M. Kowalczyk

IMG_0999_1

Leave a Comment