Miniony 2009 rok, był najlepszym w historii firmy Rossmann Polska.
Obroty firmy wyniosły około 3 mld. zł, a w ostatnich dwunastu miesiącach sieć powiększyła się o 82 sklepy. Na koniec 2009 roku Rossmann przekroczył liczbę 410 drogerii w Polsce, a udziały firmy w ryku drogeryjno-kosmetycznym wyniosły około 12,5 procent. W listopadzie sieć świętowała otwarcie sklepu nr 400 w Krakowie. Z tej okazji zorganizowana została m.in. wystawa fotografii ‘Kobieta i Rossmann’.
Przy podsumowaniu roku należy wspomnieć o inwestycjach firmy w logistykę. Rossmann zakupił w 2009 roku dwie działki pod budowę nowych centrów dystrybucyjnych. Jedno powstanie w Grudziądzu, drugie w śląskich Pyskowicach. Jesienią ukończono także budowę dwukondygnacyjnego magazynu spożywczego oraz hali magazynowej automatycznego składowania w Łodzi.
Prężną działalność firmy doceniły w 2009 roku prestiżowe wydawnictwa i organizacje biznesowe. Początek roku przyniósł Rossmannowi nominację do tytułu Lidera Polskiego Biznesu przyznawanego przez Buisness Centre Club. Firmę doceniono za doskonałe wskaźniki ekonomiczne, imponujący wzrost zatrudnienia oraz godną naśladowania działalność charytatywną. Za stworzenie portalu Rossnet.pl oraz magazyn ‘Skarb’ Ministerstwo Gospodarki oraz Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości uhonorowały firmę tytułem ‘Europrodukt’, magazyn ‘Forbes’ natomiast przyznał Rossmannowi tytuł ‘Lidera 20 lat transformacji’. Warto też wspomnieć o nagrodzie ‘Superbrands’ przyznawanej czołowym firmom, które odniosły sukces konsumencki wśród swoich odbiorców, którą również uhonorowano Rossmanna.
2009 rok był także kolejnym, w którym firma angażowała się w szereg akcji społecznych i charytatywnych takich jak: ‘Powiedz TAK transplantologii’, ‘Stop Bosym Stopom – Kalendarz Gentelmani’, czy ‘Kup misia temu kogo kochasz’, realizowane wspólnie z Fundacją TVN ‘Nie jesteś sam’ oraz Allegro.pl.
Materiały prasowe RSD Polska Sp. z o.o.