Business-Relations.pl

Produkt idealny

Produkt idealny

 lotred2Idealny preparat kosmetyczny winien zaspokajać wszystkie najważniejsze potrzeby. Musi więc być to ... lifting ciała i duszy. Jego opakowanie ma wspierać wartość marki i produktu albowiem w dzisiejszych warunkach obfitości towarów funkcjonalność i cena nie są jedynymi kryteriami wartościowania i motywowania do zakupu. Na wartość, jaką produkt przedstawia dla konsumenta, składa się także suma zadowolenia z zaspokajanych pragnień, ambicji oraz dostosowanie się do wymagań mody. Wszak mowa o produkcie idealnym, a więc takim, który stanowi najwyższy cel dążeń i pragnień konsumenckich. Według mnie idealny preparat pielęgnacyjny to produkt zintegrowany, czyli traktowany wraz z m. in. opakowaniem jako całość. Opakowanie takiego produktu spełnia nie tylko funkcję ochronną, informacyjną, ale także promocyjno - sprzedażną. W fazie przed transakcją pojawia się w reklamie produktu, w fazie transakcji identyfikuje produkt, przypomina reklamę i zachęca do zakupu, natomiast w fazie po transakcji potwierdza treść reklamy. W przeciwieństwie do reklamy opakowanie staje się instrumentem ustalającym pożądany wizerunek poprzez odpowiednie użycie symboli, kolorów, form etc. Wiadomo przecież, że poprzez połączenie tych elementów oraz informacji o składzie produktu tworzy się pewne wrażenie i obraz. Kolor jest integralną częścią projektu opakowania produktu idealnego albowiem przyciąga uwagę, ułatwia identyfikację, zwiększa skuteczność zapamiętywania, tworzy zgodność psychologiczną i symboliczną, podkreśla kontrast i wzmaga atrakcyjność estetyczną. Symbole i rysunki mogą przyciągać uwagę i wywierać wrażenie na kupującym albowiem stanowią one uniwersalny język, który jest komunikatywny, szybko i łatwo rozumiany przez każdego nabywcę. Niezależnie od doskonałości tekstu ilustracja jest zazwyczaj widziana jako pierwsza i zapamiętywana najdłużej przez konsumentów. Ponadto opakowanie idealnego preparatu pielęgnacyjnego winno być dopasowane do kształtu ludzkiej dłoni i być łatwe do umieszczenia na półce, toaletce czy w kosmetyczce.  Zawarty na nim tekst winien zawierać jedynie nazwę produktu, znak handlowy - rozróżnialne i widoczne z odległości kilku metrów. Czcionka służy nie tylko komunikacji, ale i dekoracji powierzchni. Ideałem jest użycie czcionki szerokiej, nieco rozciągniętej, która w trakcie zbliżania się i czytania jej pod kątem staje się bardziej czytelna. Elementy graficzne winny być zharmonizowane z kolorem opakowania. Na powierzchniach wtórnych, prócz wrażenia jakości, opakowanie winno dawać wrażenie uczciwości, a więc rzetelnie, przejrzyście informować o dacie ważności kremu (także od daty otwarcia) oraz ilości produktu w nim zawartego, nazwie firmy, składnikach produktu, ewentualnych ostrzeżeniach wymaganych przez prawo.

 Idealny produkt kosmetyczny winien zawierać także ulotkę z wyjaśnieniami zasad stosowania (w tym polecany sposób aplikacji czy łączenia z innymi produktami, np. krem pod oczy, mleczko, piling, maseczka, tonik) i opisem reakcji, których wystąpienia można oczekiwać w typowych sytuacjach.

 Klient świadomie płaci za wartość produktu związaną nie tylko z jego najprostszą i najbardziej oczywistą funkcjonalnością, lecz nabywa pewną odmienność, wzbogacenie własnego wizerunku, pewność dobrego wyboru i dumę z jego posiadania. Także w fazie potransakcyjnej bardzo ważnym jest rozumienie co definiuje wartość i zadowolenie dla klienta.  Klienci są zadowoleni, gdy ich oczekiwania są spełnione, a produkt uznają za idealny, gdy są przekroczone. Wówczas pozostają dłużej lojalni, kupują więcej, są mniej wrażliwi na ceny i dobrze mówią o firmie. Prócz reklam, klubów marketingowych, opakowania pozostaje wskazać na sam produkt jako ważny czynnik budowania zadowolenia. Idealny preparat kosmetyczny musi być po prostu efektywny, a więc zaspokajać wszystkie najważniejsze potrzeby zarówno skóry, jak i duszy. Taki kosmetyk jest potrzebny człowiekowi do szczęścia !

  W naszych czasach ludzie mają twarze ... na jakie ich stać. Choć każdy marzy by zachować młodzieńczy wygląd czas wyciska na organiźmie człowieka swe piętno. Między innymi za sprawą starzenia chronologicznego skóra twarzy wiotczeje, a rysy twarzy zmieniają się.  

    Maya Kowalczyk

   Autorka ukończyła  Uniwersytet Medyczny w Katowicach, podyplomowo zarządzanie i marketing na rynkach zagranicznych GWSH / Europäische Akademie für Führungskräfte Stuttgart, handel zagraniczny na Uniwersytecie Ekonomicznym w Katowicach, The American Academy Kaplan oraz studia magisterskie na kierunku zarządzanie, specjalność zarządzanie przedsiębiorstwem europejskim w Śląskiej Wyższej Szkole Zarządzania w Katowicach ( dyplomy z wyróżnieniami ).    

E-mail:

Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

Telefon:

784 110 782